IČO: 179 36 861, DIČ: 10 21 13 27 72, IČ DPH: SK 10 21 13 27 72
I. ZMLUVNÉ STRANY
- Prevádzkovateľ Chaty Barbara a Čučoriedka (ďalej len prevádzkovateľ),
ktorý ponúka a predáva ubytovacie služby na strane jednej a zákazník
(ďalej len zákazník), ktorým môže byť fyzická osoba alebo právnická
osoba (konajúca prostredníctvom štatutárneho orgánu alebo prostredníctvom
splnomocneného zástupcu) na strane druhej.
II. VZNIK ZMLUVNÉHO VZŤAHU
- Zmluvný vzťah medzi prevádzkovateľom a zákazníkom vzniká na základe
objednávky pobytu alebo služieb, následne vystavenia faktúry, alebo
zaplatenej zálohy, z predfaktúry ktorú prevádzkovateľ zaslal
zákazníkovi. Týmto dôjde k uzavretiu zmluvy, podľa ktorej sa
prevádzkovateľ zaväzuje poskytnúť služby podľa cenníka v dohodnutom
rozsahu a zákazník sa zaväzuje, že zaplatí zmluvnú cenu.
- Zákazník vystavením objednávky alebo zaplatením zálohy vyjadrí
súhlas s obsahom „Všeobecných zmluvných podmienok“ a „Ubytovacieho
poriadku“, a bez výhrad ich prijíma.
- Osoby mladšie ako 15 rokov môžu využívať služby, ktoré ponúka
prevádzkovateľ len v sprievode dospelej osoby.
III. CENA POBYTU
- Ceny pobytov na Chate Barbara a Čučoriedka sú cenami zmluvnými.
V prípade vekovej zľavy znamená napríklad, že dieťa do 12 rokov nesmie
v priebehu pobytu dovŕšiť 13. rok veku, obdobne je to u detí do
3 rokov.
- Cenou za pobyt sa rozumie cena uvedená v predfaktúre. Cena zahŕňa
ubytovanie a služby v rozsahu špecifikovanom v objednávke – predfaktúre
a tiež DPH 20%.
- Prípadné zľavy vyhlásené prevádzkovateľom po dátume objednávky
nezakladajú právo zákazníka na zľavu z predtým dohodnutej ceny.
IV. PLATOBNÉ PODMIENKY
- Zákazník je povinný zaplatiť zálohu vo výške 50% z celkovej ceny
pobytu do termínu 10 dní od doručenia predfaktúry. V prípade nedodržania
termínu splatnosti zálohy je prevádzkovateľ oprávnený rezerváciu pobytu
zrušiť. Doplatok ceny pobytu vo výške 50% je zákazník povinný zaplatiť
najneskôr pri nástupe pobytu na recepcii chaty Barbara v hotovosti.
- Platbu zálohy možno uskutočniť v hotovosti, bankovým prevodom, alebo
vkladom na bankový účet prevádzkovateľa (nie poštovou poukážkou),
pričom za termín úhrady sa považuje deň, kedy je príslušná čiastka
pripísaná na bankový účet prevádzkovateľa. Pri platení zálohy je nutné
uvádzať variabilný symbol – číslo predfaktúry. Prevádzkovateľ obratom
po zaplatení zálohy zašle faktúru na zaplatenú sumu zákazníkovi.
V. PRÁVA A POVINNOSTI ZÁKAZNÍKA
- K základným právam zákazníka patrí:
- právo na riadne poskytnutie zmluvne dohodnutých a zaplatených
služieb,
- právo zrušiť svoj pobyt kedykoľvek pred zahájením čerpania služieb
odstúpením od zmluvy,
- právo na ochranu osobných údajov a informácií o cieli pobytu, ktoré
sú uvedené v zmluve a v ďalších listinách, pred nepovolanými osobami
v súlade s platnými zákonmi.
- K základným povinnostiam zákazníka patrí:
- poskytnúť prevádzkovateľovi súčinnosť, potrebnú k riadnemu
zabezpečeniu a poskytnutiu služieb, tzn. úplne a pravdivo vyplniť potrebné
listiny vrátane oznámenia zmien v týchto údajoch,
- zaistiť u osôb mladších ako 15 rokov sprievod a dohľad dospelého
účastníka v priebehu pobytu,
- zaplatiť cenu pobytu podľa stanovených podmienok a preukázať to
prevádzkovateľovi príslušným dokladom o zaplatení,
- dostaviť sa v stanovenom termíne a čase na Chatu Barbara alebo
Čučoriedka a na vyzvanie pracovníka recepcie predložiť doklad
totožnosti,
- cudzí štátny príslušník je povinný vyplniť a podpísať úradné
tlačivo o hlásení pobytu, ktoré obdrží na recepcii,
- dodržiavať ubytovací poriadok Chaty Barbara a Čučoriedka. V prípade
závažného narušenia ubytovacieho poriadku je prevádzkovateľ oprávnený
zákazníka z pobytu vylúčiť, pričom tento stráca nárok na ďalšie
služby a rovnako stráca nárok aj na vrátenie úhrady služieb dosiaľ
nevyužitých,
- zdržať sa konania, ktoré by mohlo ohroziť či poškodiť zdravie a
majetok ostatných zákazníkov a dodávateľa služieb, či ich inak
obmedzovalo,
- uhradiť eventuálnu škodu, ktorú spôsobil na zariadení Chaty Barbara
alebo Čučoriedka, kde čerpal služby.
VI. ZMENY A ZRUŠENIE ZMLUVNE DOHODNUTÝCH SLUŽIEB
- Pred zahájením pobytu
- Zákazník môže písomne oznámiť prevádzkovateľovi, že sa pobytu
zúčastní iná osoba ako osoba, ktorá je uvedená v predfaktúre s tým,
že v oznámení sú súčasne uvedené údaje nového zákazníka a
rezervácia bude zo strany prevádzkovateľa zmenená podľa nových
skutočností.
- Po zahájení pobytu
- Ak zo strany zákazníka nastanú okolnosti, na základe ktorých úplne
alebo čiastočne nevyčerpá dohodnuté služby, nevzniká zákazníkovi nárok
na vrátenie alebo zľavu z ceny predmetnej služby.
- Prevádzkovateľ neručí za prípadné odstávky a poruchy lanoviek a
vlekov, ani z dôvodu nepriaznivého počasia, zákazník tieto skutočnosti
musí brať do úvahy. V takomto prípade nevzniká zákazníkovi právo na
odstúpenie od zmluvy ani na zľavu či iné odškodnenie.
VII. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY, ODSTUPNÉ
- zo strany zákazníka
- Zákazník môže kedykoľvek pred zahájením pobytu od zmluvy odstúpiť.
Účinky odstúpenia nastávajú dňom, kedy bolo prevádzkovateľovi doručené
písomné oznámenie o odstúpení od zmluvy. Zákazník je potom povinný
zaplatiť prevádzkovateľovi odstupné (storno poplatky z celkovej ceny
pobytu), ktorého splatnosť nastáva ihneď. Prevádzkovateľ od odstupného
odpočíta uhradenú zálohu od zákazníka, ktorú obdržal na základe
predfaktúry.
- Výška odstupného je nasledujúca a závisí od dĺžky časového obdobia
pred zahájením pobytu:
Viac než 60 dní pred začiatkom pobytu: 30% z celkovej ceny pobytu
Od 60 do 45 dní pred začiatkom pobytu: 40% z celkovej ceny pobytu
Od 44 do 31 dní pred začiatkom pobytu: 50% z celkovej ceny pobytu
Od 30 do 15 dní pred začiatkom pobytu: 80% z celkovej ceny pobytu
Od 14 do 1 dňa pred začiatkom pobytu: 100% z celkovej ceny pobytu
- Do dĺžky časového obdobia (tzn. príslušného počtu dní) pre
výpočet odstupného sa započítava i deň, kedy došlo k stornovaniu
pobytu; nezapočítava sa deň zahájenia pobytu (tzn. deň nástupu na
pobyt).
- Za odstúpenie od zmluvy sa tiež považuje:
- zákazníkom požadovaná zmena zmluvy (zmena termínu pobytu a počtu
osôb), ak nebude zo strany prevádzkovateľa uskutočniteľná.
- ak je v dôsledku zmeny počtu osôb na izbe, izba obsadená menším
počtom osôb, než bolo dohodnuté v zmluve, sú zostávajúci zákazníci
povinní zaplatiť cenu za pobyt podľa rezervovaného počtu osôb, podľa
platného cenníka.
- V prípade, že zákazník v priebehu pobytu svojvoľne zruší časť
pobytu alebo nevyčerpá niektorú zo zaplatených služieb, nemá nárok na
finančnú náhradu za nečerpané služby.
- zo strany prevádzkovateľa
Prevádzkovateľ môže od zmluvy odstúpiť len v prípade zrušenia pobytu
zo strany zákazníka, alebo v prípade, že zo strany zákazníka dôjde
k porušeniu jeho povinností. V takomto prípade je zákazník povinný
uhradiť prevádzkovateľovi odstupné podľa vyššie uvedeného.
VIII. SPRACOVANIE OSOBNÝCH ÚDAJOV
- Zákazník zaplatením zálohy vyslovuje svoj súhlas, aby prevádzkovateľ
spracovával jeho osobné údaje, uvedené v zmluve, a to v súlade so
zákonom číslo 52/1998 Z. z., o ochrane osobných údajov.
- Poskytnuté osobné údaje zákazníka budú prevádzkovateľom
spracovávané za účelom ponúkania služieb poskytovaných prevádzkovateľom
a u cudzích štátnych príslušníkov tiež pre spracovávanie hlásenia
o pobyte pre potreby cudzineckej polície.
- Osobné údaje zákazníka môžu byť sprístupnené len zamestnancom
prevádzkovateľa, ktorí sú splnomocnení služby poskytované
prevádzkovateľom ponúkať a predávať. Títo zamestnanci sú o osobných
údajoch povinní zachovávať mlčanlivosť.
- Prevádzkovateľ sa zaväzuje pri spracovaní osobných údajov zákazníka
prijať také opatrenia, aby nemohlo dôjsť k neoprávnenému alebo
náhodnému prístupu k týmto údajom, k ich zmene, zničeniu či strate,
neoprávneným prenosom, k ich inému neoprávnenému spracovaniu, ako
i k inému zneužitiu.
Objednaním pobytu a zaplatením zálohy zákazník vyhlasuje, že sa
oboznámil so Všeobecnými zmluvnými podmienkami a s Ubytovacím poriadkom,
ktoré sú verejne prístupne všetkým zákazníkom a s týmito súhlasí
v plnom rozsahu.
Tieto „Všeobecné zmluvné podmienky“ vstupujú do platnosti dňa
01.10.2010.
Prevádkovateľka, Dagmar Kocúrková.